Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
logowanie urzędnika
Strona główna

26. W nauce siła. Warsztaty naukowe dla dzieci, piknik naukowy.
Dorota Sykuła

Lokalizacja
Teren boiska Szkoły Podstawowej nr 8 im. Żołnierzy Armii Krajowej w Słupsku, Sale w budynku Szkoły Podstawowej nr 8 im. Żołnierzy Armii Krajowej w Słupsku.

Koszt zadania
40 000,00 zł

Opis zadania
Projekt zakłada zorganizowanie cyklu bezpłatnych zajęć w ciągu roku szkolnego od stycznia do czerwca i od września do grudnia. Podział na grupy wiekowe (II grupy) do 9 roku życia i powyżej 9 roku życia. Każda z grup uczęszcza na zajęcia raz w tygodniu (dwa semestry). Zajęcia będą prowadzone przy użyciu różnorodnego sprzętu udostępnianego z zasobów Szkoły Podstawowej nr 8 , np. sprzęt, szkło i odczynniki fizyczne, klocki edukacyjne, gry planszowe do nauki matematyki dla najmłodszych i roboty do kodowania. Trzy bloki zajęć: 1.Fizyka – odkrywanie fascynującego świata fizyki 5 zmysłami, poznawanie podstawowych zjawisk występujących w przyrodzie np. deszcz, tęcza, wybuchy wulkanu i gejzeru, zasada działania parowozu i stacji pogody. Zapoznanie się z terminami fizycznymi. Zapamiętywanie przez działanie. Klasy: Grupa do 12 dzieci. 2.Matematyka – ma uczyć: logicznego, abstrakcyjnego i ilościowego myślenia, wytrwałości, precyzji, modelowania, przedstawiania poprzez indywidualne i grupowe rozwiązywanie zadań. Różne style uczenia i otwieranie umysłów dzieci na język matematyki, wykorzystanie gry i zabawy, by maksymalnie wykorzystać naturalny potencjał dziecka do nauki. Grupa do 12 dzieci. 3.Kodowania -bawiąc się edukacyjnymi klockami, pisząc proste programy przy użyciu mazaków, komputerów dzieci nabędą nowe umiejętności i poznają podstawowe pojęcia z zakresu programowania. Grupa do 12 dzieci. Suma to ok. 120 dzieci w tygodniu (2 zajęć fizyka x 12 dzieci = 24 dzieci, 2 zajęć matematyka x 12 dzieci = 24 dzieci, 2 zajęć kodowania x 12 dzieci = 24 dzieci). Dodatkowo planujemy zorganizować piknik naukowy, który odbędzie się 25 maja 2019 w godz. 11-17 na terenie szkoły nr 8. Będzie on trwał ok. 6 godzin. Przewidywane stanowiska: Stanowisko fizyczne Stanowisko kodowania Stanowisko matematyczne Stanowisko gastronomiczne - miejsce, gdzie będą serwowane potrawy (grill oraz ciasta przygotowane przez samych rodziców) Kącik z pokazami baniek mydlanych Stanowisko astronomiczne (planetarium mobilne) Do wystawienia stoisk zaprosimy również lokalne firmy pokazujące nowinki technologiczne oraz wykorzystanie przedmiotów ścisłych w życiu codziennym i nie tylko. Podczas pikniku odbywać się będzie wiele konkursów z nagrodami.
Uzasadnienie
Nabycie nowych umiejętności: logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, wyciągania wniosków, planowania działań. Doskonalenie dyscypliny i nauki współpracy w grupie. Poszerzenie horyzontów, rozwój inteligencji, motywowanie do nauki, lepsze rozumienie praw rządzących przyrodą, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu. Zajęcia będą rozwijały zainteresowania dziedzinami nauki, pobudzą kreatywność i wyćwiczą wyobraźnię. Zajęcia będą uzupełnieniem podstawowej wiedzy przekazywanej w szkole, w której nie ma możliwości i czasu na prowadzenie form warsztatowych wykorzystujących pełne zaangażowanie dzieci. Atutem organizowanych zajęć będzie fakt, że będą nieodpłatnie będą mogły korzystać z nich dzieci z rodzin mniej zamożnych, zajęcia mają również atut wyrównywania szans edukacyjnych dzieci. Przez wiele osób przedmioty ścisłe uważane są za przedmioty trudne, nudne, oderwane od rzeczywistości, a tym samym niezbyt lubiane zarówno przez dorosłych, młodzież jak i dzieci. Równocześnie w zmieniającej się bardzo szybko rzeczywistości, gdzie nowe technologie, cyfryzacja zajmują coraz istotniejszą pozycję, matematyka i dziedziny pochodne odgrywają coraz większą rolę. Dlatego projekt ma za zadanie W dalszej perspektywie zakłada się, że wpłynie to na zainteresowanie studiami ścisłymi wśród młodych mieszkańców naszego osiedla. Głównym celem pikniku jest integracja lokalnej społeczności, pokazanie , ze przedmioty ścisłe są ciekawe i warte zainteresowania.
Kosztorys
Części składowe zadania Jednostka miary (np. m2, mb, sztuka, itp.) Liczba jednostek Koszt
Nagłośnienie sztuka 1 12 000,00 zł
Prowadzenie zajęć ( łącznie 6 h w tygodniu *36 tygodni) godzina lekcyjna 216 10 800,00 zł
Koordynator projektu (4h miesięcznie) godzina 40 2 000,00 zł
Planetarium mobilne [10 projekcji po 30 min. każdy, obsługa] zestaw 1 1 500,00 zł
Pokazy ogromnych baniek mydlanych godzina 6 500,00 zł
Pokazy naukowe, eksperymenty i doświadczenia 8. (Pokaz z użyciem CO2 i Helu, Pokaz z użyciem ognia i ciekłego Azotu itp.- 4 pokazy) zestaw 4 2 200,00 zł
Upominki dla dzieci za udział w warsztatach, zajęciach, nagrody w konkurach odbywających się w czasie pikniku zestaw 1 2 800,00 zł
Wynagrodzenie dla animatorów podczas pikniku (dla 6 osób) godzina 6 1 800,00 zł
Materiały reklamowe (zajęcia, piknik-plakaty a2, ulotki, banery) zestaw 1 1 000,00 zł
10. Materiały papiernicze na zajęcia, piknik zestaw 1 800,00 zł
11. Gry planszowe matematyczne, fizyczne klocki magnetyczne zestaw 1 1 000,00 zł
12. Roboty sztuka 12 3 600,00 zł
40 000,00 zł