Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
logowanie urzędnika
Strona główna

Sensoraki, czyli kreatywne pomysły na zmysły.
Robert Chuchla

Lokalizacja
Całe miasto ( wszystkie 4 okręgi ).

Koszt zadania
40 000,00 zł

Opis zadania
Cykl comiesięcznych warsztatów z plastyki sensorycznej ( 4 zajęcia w miesiącu ) przez okres 10 - ciu miesięcy w roku ( styczeń - czerwiec i wrzesień - grudzień, z wyłączeniem miesiąca lipca i sierpnia ) dla dzieci przedszkolnych w wieku 6 miesięcy - 6 lat (podzielonych odpowiednio na 2 grupy wiekowe: ideowcy - 3 lata i powyżej 3 lata - 6 lat) , odbywających się w sali warsztatowej na terenie Miasta Słupsk. 4 zajęcia w miesiącu podzielone będą na te 2 grupy wiekowe, czyli każda grupa będzie miała po 2 zajęcia w miesiącu. Grupa dzieci na każde zajęcia liczyć będzie maksymalnie 12 dzieci. Grupy będą różne, co daje możliwość wzięcia udziału większej ilości dzieci z terenu miasta Słupska. Z założeniem, że jedno dziecko będzie mogło uczestniczyć w maksymalnie 3 zajęciach w ciągu 10 miesięcy projektowych. Projekt warsztatów obejmuje działania ukierunkowane na rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia oraz współpracę z innymi dziećmi. Zajęcia / warsztaty z plastyki sensorycznej, odbywają się na dużej przestrzeni - podłodze. Na zajęciach wykorzystywane będą tylko i wyłącznie naturalne produkty jadalne i barwniki spożywcze ( materiały / produkty wykorzystywane na zajęciach to m.in. mąka, kasze, kolorowe makarony, ryże, galaretki, budyń, kisiel,chrupki kukurydziane, płatki kukurydziane, płatki owsiane, owoce, warzywa, mleko, olej oraz jogurty naturalne ). Na każdych zajęciach będziemy używać wszystkich wymienionych powyżej produktów ( nie będzie to jedynie jeden produkt na jedne zajęcia). Całość po ugotowaniu i zabarwieniu, rozkłada się na folii w atrakcyjny wizualnie obrazek lub w zupełnej przypadkowości - w zależności co jest w zamierzeniu prowadzącego. Na warsztatach dzieci nie używają fartuszków, przynoszą jedynie ubranie na zmianę - do pobrudzenia i oczywiście dobry humor. Mąka, kasze, kolorowy ryż do przesypywania, ryżolina, czyli masa plastyczna stworzona z gotowanego ryżu zabarwionego spożywczymi barwnikami będą tematem zajęć jak również kolorowe nitki makaronu, z olejem lub skrawkami tkanin. Albo wyszukiwanie skarbów w zastygniętych galaretkach.... do tego kontrastowość zajęć ( zimne-ciepłe, słodkie-gorzkie itp.). Korzyści z zajęć sensorycznych jest naprawdę wiele. Bardzo podoba się w niej to, że podczas fantastycznej zabawy, stymuluje równocześnie wszystkie zmysły. Jest to szalenie ważne dla rozwijającego się w pierwszych latach życia mózgu. Konkretnie – taka wielozmysłowa stymulacja intensywnie wspomaga tworzenie powiązań między neuronami w mózgu. Nie od dziś wiadomo, że im więcej takich połączeń wytworzy się w dzieciństwie, tym sprawniej, szybciej i bardziej wydajnie człowiek myślał będzie młody (a później starszy) człowiek. Ponadto zajęcia są dla dzieci okazją do kontaktu z rówieśnikami. Nie wszyscy rodzice pałają entuzjazmem na myśl o sprzątaniu mieszkania i niechętnie (lub niestety nawet wcale) zgadzają się na bardziej kreatywne eksperymenty w domu. Tutaj nie dość, że można puścić wodze fantazji, to jeszcze można to zrobić z innymi – podpatrywać, naśladować, współdziałać czy konkurować. Jednym słowem - są to zajęcia stymulujące wszystkie zmysły poprzez kreatywne brudzenie, lepienie, ugniatanie, przesypywanie itp. Po prostu takie ciapanie, babranie, przesypywanie, przelewanie, miętolenie (lub jakkolwiek można nazwać takie czynności) jest bardzo odprężające.
Uzasadnienie
Projekt ma na celu stworzyć przestrzeń przyjazną dzieciom oraz umożliwić dostęp do dodatkowych zajęć tym, którzy z różnych względów nie są w stanie zaoferować tego swoim dzieciom. Zajęcia pozwolą nawiązać głębsze relacje oraz nowe znajomości pomiędzy uczestnikami. Niezwykle istotne jest dbanie o jakość życia małych dzieci, wspieranie ich rozwoju, kreatywnego i twórczego myślenia oraz działania w całym dalszym życiu, dlatego projekt zakłada wsparcie wszechstronnego rozwoju już od pierwszych miesięcy życia. Celem zajęć jest wspieranie kompetencji intra i interpersonalnych dzięki odpowiednio zorganizowanej przestrzeni oraz stworzeniu odpowiednich warunków do poznania. Podczas zabaw stymulujemy wszystkie zmysły (wzrok, węch, słuch, dotyk, smak) dzięki czemu rozwija się cały organizm. Dzieci zaczynają budować świadomość własnego ciała i przestrzeni. Ważnym aspektem w rozwoju człowieka jest rytm dnia- w tym przypadku cykliczność zajęć i powtarzalność poszczególnych elementów. Dzięki temu mamy również możliwość obserwacji i interwencji w przypadku ewentualnych nieprawidłowości w rozwoju malucha. Program zajęć ułożony jest dla dzieci w wieku 6 miesięcy - 6 lat (odpowiednio podzielonych na dwie grupy wiekowe: 6 miesięcy - 3 lata i powyżej 3 lata - 6 lat) - ma to na celu promowanie bliskości, współdziałania i pogłębiania kontaktu emocjonalnego w relacji Dziecko - Dziecko oraz Rodzic-Dziecko i Rodzic-Rodzic. Dzięki spotkaniu z rówieśnikami uczymy prawidłowych zachowań społecznych, podporządkowanie się pewnym z góry ustalonym regułom. Dla nieco starszych dzieci to również nauka cierpliwości i współpracy. Takie zajęcia to często pierwszy kontakt z innymi dziećmi i próby wspólnej zabawy.
Kosztorys
Części zadania Jednostka miary (np. m2, mb, sztuka, itp.) Ilość Pojedynczy koszt (np. za sztukę, za metr, za usługę) Suma
Koszty przygotowania i prowadzenia zajęć ( każde zajęcia wraz z przygotowaniem produktów - gotowanie i barwienie oraz rozłożenie na sali - 3h + godzina zajęć - 1 h + posprzątanie sali - 1 h) daje nam 5 h na każde zajęcia (przez okres 10 miesięcy) sztuka 40 550 zł 22 000,00 zł
Koszty materiałów do zajęć sztuka 40 150 zł 6 000,00 zł
Koszty koordynacji projektu sztuka 40 50 zł 2 000,00 zł
Koszt wynajęcia sali ( 5h na każde zajęcia) sztuka 40 250 10 000,00 zł
40 000,00 zł