Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
logowanie urzędnika
Strona główna

W matematyce siła. Warsztaty naukowe dla dzieci.
Przemysław Słapik

Lokalizacja
Teren Szkoły Podstawowej nr 8 im. Żołnierzy Armii Krajowej w Słupsku, Sale w budynku Szkoły Podstawowej nr 8 im. Żołnierzy Armii Krajowej w Słupsku.

Koszt zadania
40 000,00 zł

Opis zadania
Projekt zakłada zorganizowanie cyklu bezpłatnych zajęć w ciągu roku szkolnego od stycznia do czerwca i od września do grudnia. Przewidywana jest realizacja 6 różnych zajęć rozwijających logiczne i matematyczne myślenie. Każda z grup uczęszcza na zajęcia raz w tygodniu (dwa semestry). Zajęcia będą prowadzone przy użyciu różnorodnego sprzętu udostępnianego z zasobów Szkoły Podstawowej nr 8 , np. klocki edukacyjne, gry planszowe do nauki matematyki, roboty do kodowania, szachy. Sześć bloków zajęć: 1. Szachy- zwiększenie umiejętności matematycznych, szczególnie w zakresie logiki, orientacji przestrzennej, myślenia analitycznego, rozwiązywania problemów oraz kształtowanie ważnych cech osobowości; jak odpowiedzialność, koncentracja, intuicja. 2.Zajęcia matematyczne dla uzdolnionych uczniów- rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych,wyrobienie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji, doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych i nabywanie nowych umiejętności. 3. Zajęcia wyrównawcze z matematyki- wspomaganie ucznia poprzez wyrównywanie braków i zaległości z zakresu edukacji matematycznej,wdrażanie uczniów do posługiwania się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w życiu codziennym. 4. Kodowania- nauka podstaw programowania za pomocą języka Scratch, by rozwijać kluczowe kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne czy planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia 5. Gry planszowe- kształcenie wyobraźni, logicznego myślenia, poprawia koncentracji, pamięci oraz intuicji matematycznej. 6. Matematyka na wesoło- rozwijanie zainteresowań matematycznych poprzez zabawę, gry terenowe, prace plastyczne, techniczne itp., rozwijanie umiejętności łączenia wiedzy z praktyką, wspomaganie kreatywności uczniów. Suma to ok. 72 dzieci w tygodniu (6*12 dzieci= 72 dzieci). Dodatkowo planujemy zorganizować wycieczkę dla uczestników projektu do Warszawy. Głównymi punktami będą: Centrum nauki Kopernik- celem jest rozwijanie nauki, inspirowanie do obserwacji, doświadczania, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Planetarium- specjalny projektor gwiazdowy jest w stanie wyświetlać nawet 20 milionów gwiazd. To miejsce, w którym możecie wybrać się w fascynującą podróż „do gwiazd”. Muzeum AK- to hołd mieszkańców Warszawy, dla tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę w 1944 roku. Centrum pieniądza- to tutaj można poznać historię pieniędzy, ale też podstawy ekonomii. Na odwiedzających czeka aż 16 sal, w których znajdą sporo interaktywnych ekspozycji. Ciekawostką jest zwiedzanie skarbca oraz milion złotych w banknotach, a nawet możliwość podniesienia sztabki złota!
Uzasadnienie
Nabycie nowych umiejętności: logicznego myślenia, szybkiej analizy faktów, myślenia poza schematami, wyciągania wniosków, planowania działań. Doskonalenie dyscypliny i nauki współpracy w grupie. Poszerzenie horyzontów, rozwój inteligencji, motywowanie do nauki, lepsze rozumienie praw rządzących przyrodą, wykorzystywanie zdobytej wiedzy w codziennym życiu. Zajęcia będą rozwijały zainteresowania dziedzinami nauki, pobudzą kreatywność i wyćwiczą wyobraźnię. Zajęcia będą uzupełnieniem podstawowej wiedzy przekazywanej w szkole, w której nie ma możliwości i czasu na prowadzenie form warsztatowych wykorzystujących pełne zaangażowanie dzieci. Atutem organizowanych zajęć będzie fakt, że będą nieodpłatnie będą mogły korzystać z nich dzieci z rodzin mniej zamożnych, zajęcia mają również atut wyrównywania szans edukacyjnych dzieci. Przez wiele osób przedmioty ścisłe uważane są za przedmioty trudne, nudne, oderwane od rzeczywistości, a tym samym niezbyt lubiane zarówno przez dorosłych, młodzież jak i dzieci. Równocześnie w zmieniającej się bardzo szybko rzeczywistości, gdzie nowe technologie, cyfryzacja zajmują coraz istotniejszą pozycję, matematyka i dziedziny pochodne odgrywają coraz większą rolę. Dlatego projekt ma za zadanie W dalszej perspektywie zakłada się, że wpłynie to na zainteresowanie studiami ścisłymi wśród młodych mieszkańców naszego osiedla. Głównym celem wycieczki jest integracja uczestników zajęć, pokazanie im ciekawych miejsc, które pokazują różne nowinki naukowe, techniczne, rozwijają poza-schematyczne myślenie dzieci, jako szkoła AK nie wyobrażamy sobie aby nie zwiedzić muzeum AK.
Kosztorys
Części zadania Jednostka miary (np. m2, mb, sztuka, itp.) Ilość Pojedynczy koszt (np. za sztukę, za metr, za usługę) Suma
Prowadzenie zajęć ( łącznie 6 h w tygodniu *36 tygodni) godzina lekcyjna 216 50 10 800,00 zł
Koordynator projektu (8h miesięcznie) godzina 80 50 4 000,00 zł
Koszt wycieczki do Warszawy ( 3 noclegi) sztuka 45 560 25 200,00 zł
40 000,00 zł